Iedere 4e Vrijdag van de maand,

van 13:00 tot 16:00 uur

in het wijkcentrum van Hatert…

staan een aantal vrijwilligers voor u klaar, om u te helpen met reparaties aan huishoudelijke apparatuur of andere apparaten, zodat deze niet onnodig weggegooid hoeven te worden. De vrijwilligers zetten alles op alles om uw inbreng weer bruikbaar mee naar huis te laten nemen, maar er zijn wel enkele voorwaarden en verschillen met de standaard reparatiediensten…

Belangrijk voor u om te weten is dat de goederen die aangeboden worden, als defect en total los worden beschouwd!

Het is voor de vrijwilligers natuurlijk onmogelijk van alle apparaten en van alle merken de technische kennis en onderdelen te hebben, daarom kan er soms geen oplossing voor het defect worden gevonden. Het is soms zelfs niet mogelijk of zinvol de producten weer in de oude staat terug te brengen.

Om die reden nemen we de apparatuur aan onder deze voorwaarden aan. Tevens dient u de apparatuur ook weer mee te nemen. In het wijkcentrum is geen plaats voor opslag.

Wat kunt u verwachten en wordt er van u verwacht.

U meldt zich aan in zaal B6, u krijgt een formulier waarop u de omschrijving van uw product, de klacht, uw naam noteert. Er staat al een volgnummer en de tafel waar u terecht kunt. Ook staan er op de achterkant de voorwaarden, dit formulier dient ondertekend, samen met het product, te worden ingeleverd.

Als u aan de beurt bent, brengt u het product en het formulier naar de juiste tafel en gaat samen met de vrijwilliger aan de slag. Uw aanwezigheid is nodig voor eventuele aanvullende omschrijving van de klacht, maar soms ook voor uitleg over de werking van het product.

Als u moet wachten, maak gerust gebruik van de mogelijkheid in wijkcentrum. U kunt koffie, thee, frisdrank, hartige hapjes e.d. aan de bar bestellen en/of gezellig een praatje maken met uw buurtbewoners.

Enkele tips:

  •  Lever het product schoon aan, dus geen overvolle stofzuiger of broodrooster vol met resten brood.
  • Neem de benodigde spullen mee voor het testen, zoals koffie voor een koffiezetter. (bonen, pads, gemalen koffie, of cups)
  • Denk aan snoeren en/of accu’s met lader.
  • Kijk voor veel meer informatie op de site van Repair Café Nijmegen
  • De aanbieder dient de werking van het apparaat te kennen en indien nodig de vrijwilliger bij b.v. het testen daarbij te kunnen ondersteunen.

Enkele voorwaarden:

  •  De tijd die besteed kan worden aan een reparatie is afhankelijk van een aantal zaken en zal in overleg met u afgesproken worden.
  • De vrijwilligers bepalen of er aan een reparatie begonnen kan worden
  • Als er onderdelen besteld moeten worden, helpen de vrijwilligers u met het vinden van de onderdelen, deze moet u zelf bestellen. U kunt na ontvangst het product weer aanbieden (kan in overleg ook bij een ander Repair Café)
Voor de huisregels zie de betreffende pagina van Repair Café

Kun jij ons team versterken? Heb je ervaring op het gebied van rijwielen of textiel, meld je dan aan. Help één maal in de 4 weken mee om weggooien te voorkomen.

Weggooien?

Mooi niet!